• Solaris camping
    sibenik uitzicht Kroatie 2012
  • plitvice meren
    plitvice meren kroatie 2012

De laatste nacht hebben de kinderen allebei buiten geslapen. Jasper was hierdoor wel vroeg wakker. Maar nadat deze foto is gemaakt is hij toch nog even in slaap gevallen.

IMG 4650

Na het schoon maken van onze tent en afscheid nemen van alle Cirkel-mensen, vertrekken we om 9:40 met onze huurauto, een BMW 525, naar Zagreb. Onderweg zien we nog een behoorlijke bosbrand.

IMG 4656

Het is behoorlijk druk onderweg en een auto voor ons kan nog net op tijd uitwijken om een kettingbotsing te voorkomen.

IMG 4658

We komen na 4 uur rijden aan in Zagreb bij hotel Jarun. We checken in en gaan even naar de kamers. We hebben twee kamers tegenover elkaar. De kinderen hebben een kamer met twee losse bedden. Wij hebben een kamer met een tweepersoons bed. Het ziet er allemaal prachtig uit. We geven bij de receptie de papieren en sleutel van de auto af en geven aan het autoverhuurbedrijf door dat ze de auto kunnen ophalen. Zelf gaan we lunchen bij een restaurant in de buurt. Super geregeld allemaal!

IMG 4665

Het eten bij het restaurant viel wat tegen, het begon ook zelfs voor het eerst in de vakantie te regenen! We besluiten om 's avonds naar de stad te gaan om daar wat te eten. 's middags gaan we even uitrusten op de kamer. Het restaurant lag naast het meer van Jarun. Er was daar een mooi uitzicht op het stadion van Zagreb. Ook zag je een mooie roeibaan met tribune. We dachten dat het een keer voor de Olymische Spelen was gebouwd, maar die bleken nooit in Kroatie te zijn gehouden.

IMG 4675

's avonds gaan we dus met de tram naar de stad. We kopen kaartjes bij een kiosk. Een klein stukje lopen van het hotel is een tramhalte van tram 17. Op borden zie je duidelijk wanneer de volgende tram aan komt. We snappen niet zo goed hoe het werkt met de kaartjes en het blijkt later dat we zwart hebben gereden omdat we geen datum op de kaartjes hebben gestempeld. We stappen uit op het Jelacicplein in het centrum van de stad. We lopen wat rond in de stad op zoek naar een goed restaurant. het valt ons al op dat er veel terassen zijn maar dat er vaak alleen maar drank wordt verkocht. Uiteindelijk zijn we bij restaurant Boban wat gaan eten. We hebben niet zoveel gegeten omdat we laat in de middag ook al heel veel hadden gegeten. Wel hebben we zalig gegeten bij dit restaurant.