• Solaris camping
    sibenik uitzicht Kroatie 2012
  • plitvice meren
    plitvice meren kroatie 2012

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om bijtijds bij de Plitvice Meren te zijn. De meren liggen een kwartiertje rijden van het hotel en we hadden bij de receptie gehoord dat als je na 9 uur komt het behoorlijk druk kan zijn. We vertrokken om 8:00 bij het hotel en om 8:20 begonnen we aan de wandeling. We kozen voor route C, waar een tijdsduur van 4-6 uur voor staat. Je loopt eerst een stuk, vervolgens ga je een meer over met de boot, dan loop je weer een stuk en ga je met een bus bijna terug naar het beginpunt. Het laatste stuk moet je dan ook nog lopen.

IMG 4185 IMG 4210

Het was een prachtige route, goed begaanbaar en goed aangegeven. Er was steeds wel weer iets moois te zien zodat je ongemerkt een hele afstand loopt. En omdat wij zo vroeg begonnen waren hadden we nog niet zoveel last van de drukte.

IMG 4208

De vissen zag je door het heldere water langs de kant zwemmen.

IMG 4191 IMG 4198

Na een uur lopen kwamen we aan bij de boot, waarmee we een groot meer overstaken.

IMG 4212

Hierna volgde een wandeling van 1,5 uur met ook weer prachtige watervallen en meren.

IMG 2045

IMG 4224

Jasper had wel wat moeite om het vol te houden, maar hij heeft het toch gedaan!

IMG 4231

Aan het eind van de tocht hadden we heel wat meren en watervallen gezien. Op het laatst waren we bijna te moe en hadden we te veel gezien om de schoonheid van de natuur nog te zien. Het treintje bracht ons uiteindelijk bijna bij het beginpunt.

Nu volgde nog een klein wandelpad naar het beginpunt van de tocht. We kwamen nog langs een paar mooie uitzichtpunten.

IMG 4256

IMG 4261

Uiteindelijk waren we om 12:05 weer terug bij het beginpunt. We hadden er in totaal iets minder dan 4 uur over gedaan.

Op de terugweg naar het hotel gingen we geld pinnen omdat het hotel waar we zitten alleen contant geld accepteert! Vlakbij de pinautomaat zat een leuke buitenbar waar we geluncht hebben. De totale kosten van 4 grote broodjes met drinken was 13 euro!

IMG 2056 IMG 2062

De middag hebben we lekker bij het zwembad doorgebracht.

IMG 4269

IMG 4272

's Avonds hebben we weer gegeten bij het hotel. Omdat we nu wisten hoe groot de porties waren hebben Jasper, René en Ilja met z'n drieën een jumbo pizza genomen en Marloes een lasagna. Met een halve liter wijn, drinken, ijsje en drie dubbele espresso's en fooi waren de totale kosten € 34,-!!

IMG 4277

IMG 4278

Na het eten nog even zwemmen en daarna naar de kamer. Morgen gaan we de hitte in. Aan de kust is het nog iets warmer dan in het binnenland (34/35 graden) en de nachten zijn er 21-24 graden, we hebben geen airco meer en slapen in een tent.