Familie Bos
    Boca Table Curacao 2009
  • Beach Curacao
    Beach Curacao Curacao 2009

Dinsdag gaan we naar Westpunt, dat ligt zoals de naam al zegt helemaal in het westen van het eiland. Het is een aardig eindje rijden maar valt ook wel weer mee. Onze eerste stop is bij Boca Table waar de golven tegen de rotsen op beuken en een natuurlijke brug is gevormd.

kids-bij-rotsen
pistol
Het is behoorlijk warm en we zijn telkens toch ook weer blij om in de auto te zitten. Ook drinken we nog even iets bij het beginpunt.

Na een tijdje vervolgen we onze weg naar Westpunt. Al snel komen we daar aan en zien we ook het restaurant wat ons was aanbevolen: Jaanchies.
jaanchies
Hier vliegen allemaal vogeltjes aan de zijkant van het restaurant maar ook wel eens door het restaurant zelf. De eigenaar noemt zichzelf de wandelende menukaart en komt na een tijdje aan je tafel om alles op te noemen.En je ziet geen prijzen. Hij brengt het mooi, een beetje van dit of van dat, alles is mogelijk. Het eten was niet slecht, maar wij zouden toch anderen het niet aanraden. En de rekening viel ook best tegen!
We vervolgen onze weg terug langs de zuidkust van het eiland waar alle stranden zijn. We komen nog langs het restaurant waar we 13 jaar geleden geweest zijn en hadden spijt dat we daar niet waren gaan eten, maar ja. Na een aantal stranden te hebben gezien zijn we uiteindelijk op het strand van Cas Abou uit gekomen. Prachtig is het daar! Heel veel vissen gezien met snorkelen en niet superdruk. Helaas is Marloes haar snorkel hier kwijt geraakt en hebben we daar nog naar lopen zoeken, maar niet gevonden.
Omdat we 's middags al uitgebreid hebben gegeten eten we 's avonds soep met brood in de villa. Later op de avond willen we nog wat gaan drinken in het Boathouse aan het Spaanse Water maar dat is niet open. Na wat rondrijden komen we uit bij Zanzibar en daar was het heel gezellig en mooi.
ontbijt-op-terras
jasper-duikenbastian-duiken
Woensdag gaan we naar Punda met de bekende huisjes, drijvende markt en pontjesbrug. Het is superwarm en eigenlijk veel te warm om zo in de zon rond te lopen. We gaan de pontjesbrug over (wat we 13 jaar geleden niet gedaan hadden omdat de overkant niet echt een goede naam had) en drinken wat op een terras.
pontjesbrug
 We kijken nog even wat bij de winkeltjes bij het Renaissancehotel wat helemaal nieuw is en waar op dat moment ook een enorm cruiseschip ligt. We kopen voor Jasper een t-shirt wat opkleurt bij zonlicht en voor Marloes nagellak wat van kleur verandert als de zon er op schijnt.
cruiseschip
Dan gaan we weer snel terug naar de auto nadat we nog wat water hebben gekocht bij een man die we al een tijdje vanaf het terras hadden bekeken. Hij toeterde steeds op iets en dat bleek een schelp te zijn.Terug in de auto gaan we op zoek naar iets waar we kunnen lunchen, ergens aan het strand. Uiteindelijk zijn we weer terecht gekomen bij Kontiki Beach waar we de eerste dag ook al waren geweest en waar ze zalige dingen hebben.
marloes-tweede-keer-kontiki
's Middags hebben we rustig aan gedaan bij de villa, zwemmen, lezen, verslag maken, Rene en Bastian hebben de huurauto weer terug gebracht en we hebben contact gehad met Judith die ons morgenochtend naar het vliegveld brengt.