Familie Bos
    Boca Table Curacao 2009
  • Beach Curacao
    Beach Curacao Curacao 2009

Zaterdagochtend rijdt om 9:45 uur de taxi voor om ons naar Schiphol te brengen. Het gaat allemaal voorspoedig en we zijn al snel helemaal ingecheckt en door de douane.

Na een kop koffie en wat kleine aankopen gaan we door naar de gate. Daar is het al behoorlijk druk en we gaan maar even wachten tot het wat rustiger wordt. Na een tijdje gaan ook wij maar in de rij staan en dan duurt het nog een behoorlijke tijd voor we doschipholor de beveiligingscontrole heen zijn. We gaan wel als een van de eerste naar binnen omdat we achter de kleine kinderen aanlopen, Jasper is toch klein?

We zitten op mooie plekken in het vliegtuig, maar helaas is het een ander vliegtuigtype dan we gedacht hadden en hebben we geen eigen schermpje in de stoel. Heel jammer! We zitten vlak naast de zitplaats van de purser en door het boek dat Rene leest komt hij al snel in gesprek met hem. Hij laat ons ook een filmpje zien van de landing op St. Maarten waar we een tussenlanding hebben. De landingsbaan is daar heel kort en gaat over hetstrand, behoorlijk spectaculair.

De vlucht duurt uiteindelijk een half uur korter dan was gepland en zodoende landen we om 17:30 op Curaçao. Het vliegtuig waar we in zaten zat helemaal vol en dus duurt het behoorlijk lang bij de koffers. Toen we eenmaal alle koffers hadden gingen we naar buiten en maar hopen dat er iemand op ons staat te wachten. En ja hoor! Judith van onze gehuurde villa staat ons op te wachten, met Martin van de appartementen waar we de eerste nacht zullen verblijven omdat er een probleem is met de afvoer in een van de badkamers van de villa. Met twee auto’s worden we naar de appartementen gebracht. Deze zijn net klaar en wij zijn de eerste die er in gaan. Het is voor Martin nog wat onwennig allemaal maar Judith zorgt dat alles op rolletjes loopt. De boodschappen staan al lekker voor ons klaar. Jasper kan niet wachten met zwemmen en duikt al lekker in het zwembad. Wat niet groot is, maar voor ons vijven wel heel leuk.

snorkelen in zwembad.jpg

We gaan redelijk op tijd naar bed maar houden het toch nog wel redelijk lang vol allemaal. De volgende ochtend zijn we toch wel tussen 3:30 en 4:30 wakker. Fijn die automatische klok! We blijven nog wat liggen en om 6:00 mag Jasper bij ons op de Nintendo gaan spelen. Marloes en Bastian die in het andere appartement slapen zien dat wij even beneden zijn en die worden toch nog weer even terug gestuurd naar “bed”. Om 7:00 zitten we al helemaal aangekleed aan het ontbijt.

Na het ontbijt gaan we nog wat zwemmen in ons privézwembad omdat er verder niemand in de appartementen is. De snorkels en flippers worden goed uitgeprobeerd en na een tijdje gaat het al best redelijk met het snorkelen. Om 9:00 bellen we Judith even op om te horen hoe het allemaal die dag zal gaan. Ze had ook aangeboden om ons naar het strand te brengen en ons ’s middags weer op te halen en als dan alles goed is met de villa om ons naar de villa te brengen.

Wij zorgen dat alles ingepakt is en om 10:45 worden we opgehaald en gebracht naar Kontiki beach. Daar huren we een lekker bed en genieten van zon, zee en strand.

chogogo beach

Tussen de middag lunchen we daar zalig, maar rond een uurtje of drie hebben we er toch allemaal wel een beetje genoeg van en bellen we Judith op, die wilde ons ook net bellen en komt er gelijk aan om ons op te halen, langs de appartementen te gaan om onze spullen op te halen en ons naar de villa te brengen!!

Wauw, en wat een mooie villa is het. Een prachtige ruime woonkamer met keuken, 3 slaapkamers met airco en twee badkamers. De badkamer die voor de kinderen is kan alleen de eerste dag nog niet gebruikt worden omdat alles nog moet drogen. Boven is ook nog een hele ruime slaapkamer met mooi uitzicht over het Spaanse Water maar daar is geen airco. En dan buiten nog een zalig zwembad! Ook hier springt Jasper gelijk in het zwembad!!

’s Avonds moeten we ook nog wat eten, maar we hebben nu nog geen huurauto dus we gaan kijken of we bij het Spaanse Water wat kunnen gaan eten. Eerst lopen we een doodlopende weg in. Als we dat weer teruglopen vragen we een Nederlands echtpaar in een auto welke kant we het beste op kunnen lopen voor een restaurant. Zij sturen ons de kant op van de haven die we aan de overkant zien liggen. Het is een behoorlijk eind lopen en we komen langs mooie villa’s met waakhonden waarvan het soms wel lijkt alsof ze over de muren heen zullen springen. Na een tijd gelopen te hebben komen we borden tegen met allemaal restaurants net de andere kant op. Mmm, tja wat nu, we besluiten een stukje terug te lopen want daar staat iemand bij de bushalte te wachten. Het lijkt een inwoonster van Curaçao, maar zij weet ook niet welke kant we op moeten. Ook een bewoonster van een huis kan ons niet helpen omdat ze alleen Spaans en Papiamento spreekt. Gelukkig zien we dan een mountainbiker en die weet ons te vertellen dat we toch de goede kant opliepen. Dus we lopen weer verder en komen uit bij De Kleine Wereld. Dit restaurant ligt aan de haven en we zitten op het terras vlakbij het water. Hier hebben we zalig gegeten. De wandeling naar huis gaat iets sneller dan de heenreis omdat we nu niet meer fout lopen, maar echt prettig is het niet om in het donker langs de weg te lopen.

ilja en rene

De volgende ochtend na een ontbijt en wat gezwommen te hebben worden we door Judith om 10:00 uur opgehaald om onze huurauto te gaan ophalen. We gaan daarna gelijk door naar de supermarkt om inkopen te doen voor de lunch en het avondeten. We lunchen in de villa en daarna vertrekken we naar een ander strand: Blauwbaai. We nemen een klein beetje een toeristische route want we zijn toch eigenlijk niet meer zo gewend om kaart te lezen en het staat ook allemaal niet zo goed aangegeven. Maar we zijn er gekomen. Ook dit is weer een betaald strand, met z’n vijven zijn we voor toegang en bedjes 60,- NaFl kwijt, zo’n 30 euro. Ook hier is het weer leuk snorkelen en lekker in de schaduw liggen op een bedje en een boekje lezen. Ze waren druk bezig om alles klaar te zetten voor een bruiloft en dat was ook erg leuk om te bekijken. Op de terugweg hebben we een prepaid-kaart gekocht bij Scarlet One waar een modem van in de villa ligt zodat we ook wat kunnen internetten.

kids blauwbaai

marloes blauwbaai

’s Avonds heeft Marloes voor ons gekookt en hebben de kinderen lekker gezwommen, op de Nintendo gespeeld, gekletst, gelezen, wijntje gedronken, verslag gemaakt, foto’s bekeken en bewerkt en verslag op internet gezet.